Studiu E-Commerce 2010 : Ce parere au romanii si cum se comporta in magazinele online

Comunicate | Thursday February 24 2011 11:20 | Comments (0)

S-au analizat 2104 magazine si 1002 produse din nomenclator.

Jumatate din magazinele online din Romania isi au sediul in Bucuresti (49%), iar cateva judete au decis sa concureze capitala in domeniul comertului electronic : Cluj (5%), Brasov (4%), Timis (3%) , Iasi (2.5%), Bihor (2%).

Posta Romana (40%) si Fan Curier(33%) transporta coletele romanilor , in topul preferintelor magazinelor regasindu-se langa sistemele lor proprii de transport si Cargus (7%), Urgent Curier (6%), Nemo (5%).

Majoritatea utilizatorilor de Internet din Romania au accesat magazine online (92%), 80% intr-o perioada recenta 1-3 luni, 85% cautand informatii despre produse pentru achizitie sau pentru cunoasterea produsului, 80% au efectuat cel putin o tranzactie online, preferabil in cadrul magazinelor online (74.9%), 87% cumpara produse si mult mai putini servicii, cu o frecventa de 2-3 ori pe an.

Utilizatorii din Romania sunt multumiti de magazinele online romanesti (84%), cred ca arata bine (75%), se descurca bine in folosirea lor (70%), considera ca au informatii corecte (65%), comunica bine atat inainte cat si dupa plata, de timpii de livrare (70%), un pic de scepticism in privinda corectitudinii folosirii datelor lor personale (45%), si cel mai putin multumiti de politicile de loializare (41%).

Pretul (65%), timpul investit (87%), diversitatea produselor (65%), informatiile despre produs (53%), rapiditatea raspunsului (35%), loializarea (35%), comoditatea (90%) sunt avantajele care duc cumparatorii romani online.

Ce cumpara, de cate ori cumpara, ce intentioneaza sa cumpere si cand, sunt date disponibile in materialele pentru download la adresa http://www.snec.ro

http://www.underclick.ro/articol-4995-snec-2010-comertul-electronic-in-romania.html

bluetooth

No Comments »

No comments yet.

RSS feed. TrackBack URI

Leave a comment